تعریف اختلال رفتاری
-اختلالات بیولوژیکی
-فضای نامساعد خانوادگی
-تاثیرات سوء فرهنگی و اجتماعی
-تجربه های نامطلوب و شکست های پی در پی

الف:هوش و پیشرفت تحصیلی
با توجه به نتایجی که از تحقیقات(اجرای تست های استاندارد) به دست آمده اغلب کودکان مبتلا به اختلال رفتاری در مدارس به لحاظ تحصیلی عقب مانده بوده و تقریبا یکسال عقب تر از سطح پیشرفت مورد انتظار قرار دارند.
ب:خصوصیات و سازش اجتماعی
این کودکان به دو گروه برون گرا و درون گرا تقسیم می شوند.
ج:رشد زبان
کودکان مبتلا به آشفتگی یا اختلال رفتاری ممکن است دارای اشکال خفیف تاخیر و مشکل زبانی باشند.
-اوتیسم: یکی از شایع ترین اختلال های روان پزشکی کودکی اوتیسم می باشد.
-اختلال بیش فعالی- نقص توجه: برجسته ترین ویژگی های این اختلال بی قراری افراطی و فراخنای توجه بسیار ضعیف است که به رفتار فاقد سازمان و هدف منجر می شود.
-اختلال سلوک: این افراد نسبت به هنجارهای اجتماعی و قواعد رفتاری که پیامدهای آن جدی تر از بازی نافرمانی است آشکارا بی اعتنا هستند.
-اختلال تیک: یک فعالیت حرکتی یا صوتی است که به طور ناگهانی, سریع, نمود کننده, اتفاق می افتد.
-فوبی ها(ترس های مرضی): وجود ترس آشکارا و مداوم از اشیا یا شرایط خاص است.

|
Behavioral disorder |
اختلال رفتاری |
|
Observer |
مشاهده کننده |
|
Failure |
شکست |
|
Intelligence |
هوش |
|
Achievement |
پیشرفت تحصیلی |
|
Lagged |
عقب مانده |
|
Progress |
پیشرفت |